10 במרץ 2013

ידיות לדתות

פעולות יום יומיות שאין אנו מקדישים להם מחשבה, כגון הושטת יד לספל רותח מבלי לחשוש, או נשיאת סיר כבד ממקום למקום בנוחות, לא היו מתאפשרות לנו אלמלא היו ידיות קבועות בכלים כחלק אינטגראלי מן העיצוב שלהם.
גם הפונקציונאליות של דלתות הבית היתה נפגמת קשות אלמלא היו מותקנות ידיות לדלתות, המאפשרות את סגירתן ופתיחתן.


ידיות או לא להיות
אביזרים רבים, כלים וחפצים לבית מצוידים בידיות שנועדו להקל עלינו את השימוש בהם. ברובם המכריע, הידיות הן חלק מן המוצר עצמו ולא פריט נלווה, כך שאין באפשרותנו לבחור לנו את העיצוב הנוח לנו ביותר.

כאשר מדובר על ידיות לדלתות הרי שהמצב שונה. אמנם, אלו האחרונות מהוות חלק אינטגראלי מן הדלת, אך נתונה לנו הפריבילגיה לבחור את החלק המתאים ביותר לסגנון האישי שלנו ולצרכינו.
בתחום הפרזול כיום, ניתן לבחור את הידיות הרצויות לנו ביותר מתוך מגוון עתיר צבעים, צורות ועיצובים.

סוגים של ידיות
הידיות נחלקות למספר סוגים, כאשר המוכר מביניהם הוא ידיות ההפעלה, המאפשרות את פתיחתה וסגירתה של הדלת על ידי הפעלת המנעול הפנימי. לעומתן, ידיות קבועות משמשות למשיכה בלבד, והן מותקנות בעיקר בצדה החיצוני של דלת הכניסה, כך שלא תתאפשר כניסה חופשית מבחוץ. ידיות קבועות מאפשרות לנו חופש של עיצוב, כך שנוכל לבחור בידיות גדולות ומרשימות בעלות אלמנטים שונים עבור דלת הכניסה.

קטגורית ידיות הפעלה יוקרתיות היא נגזרת של ידיות המשיכה הקבועות, שכן היא בשימוש הרב ביותר בדלתות כניסה. ידיות אלו מאפשרות שדרוג של הדלת כולה ללא צורך בהחלפת הדלת.

נקיון כפיים
אנו נוטלים ידיים לפני כל ארוחה ושוטפים אותן בהזדמנויות שונות במהלך היום, מתוך מודעות לצורך בהיגיינה ובמניעת העברתן של מחלות.
ידיות המשמשות קהל ציבור רחב עלולות להוות מצע להתפתחות של חיידקים שונים.

הנטיה להתקין ידיות נירוסטה במקומות הומי אדם נובעת משיקולים היגייניים, תודות לקלות בה נקיונן נשמר. ככלל, נירוסטה היא חומר גלם בעל חשיבות רבה באזורים המאופיינים בתנועת אנשים רבה. נוסף על ההיבט הבריאותי של ידיות נירוסטה, הרי שמן ההיבט האסתטי הן מקנות אווירה מודרנית ונקיה.


ידיות בהישג יד
אם גמלה בכם ההחלטה לשדרג את מראה דלת הכניסה שלכם, אך התקציב להחלפת הדלת  אינו מאפשר זאת, תוכלו לשנות את מראה הדלת כולה על ידי החלפת הידית בלבד.

יש לזכור כי הידית החיצונית לדלת הכניסה חשופה לפגעי מזג האוויר, לכן על חומרי הגלם המרכיבים אותה להיות עמידים לחום או לקור קיצוניים. חשיבותו של ידיות מחומר גלם איכותי הוא מכריע בדלתות כניסה, משום שנעשה בהן שימוש רב.

ביקור במחלקת הפרזול יחשוף בפניכם מגוון עצום של ידיות לדלתות ושפע של סגנונות, החל מידיות בעלות עיצוב עתיק וכלה בידיות כפתור מודרניות. גם קשת המחירים היא רחבה, לכן רצוי לבצע סקר שוק לפני הרכישה.