3 בפברואר 2020

דלתות פנים במשפחה

דלתות פנים ועיצוב מחדש של חווית הילדות של הילדים שלנו


כל ילד הוא יחיד ומיוחד בפני עצמו ובמיוחד לנו ההורים שלו. כל ילד מתפתח במהלך הילדות שלו ומשתנה. הילד שלנו יכול להשתנות רבות מגיל 5 עד גיל 8 או מגיל 8 עד גיל 15. אם אנחנו רוצים להתאים את הבית שלנו לילדים שלנו ולתחושות שלהם אנחנו יכולים לבחור להתאים את העיצוב של חדר הילדים לאופי המיוחד של הילד. באמצעות בחירת דלת יחודית לחדר של הילד, אנחנו מעניקים לו הזדמנות להשפיע ולעצב את החדר שלו. בחירה של דלתות פנים יצירתיות יכולה להפוך את הבית שלנו לבית שמתאים יותר לילדים. דלתות אלו יכולות להיות ייחודיות מאוד בצבעים שהילדים שלנו אוהבים.


למה חשוב שלילדים יהיה דלתות איכותיות לחדר?


כל הורה רוצה שלילדים שלו תהיה תחושה של אחריות על עצמם. על ידי הצבת דלת איכותית בכניסה לחדר של הילד שלנו, אנחנו מראים לו שאנחנו סומכים עליו, ומעודדים אותו לקבל את ההחלטות הנכונות בעצמו. כך, הילד מבין שלאחר הוא סוגר את הדלת, הוא אחראי לעצמו – לדאוג שחדרו יהיה מסודר וכדומה.
בנוסף להיבט החנוכי שמביאות דלתות פנים איכותיות בחדר הילדים, נופך נוסף הוא הרעש. כידוע, ילד בריא ושמח מרבה להרעיש וזהו דבר נפלא, אך בכל זאת, ישנן הפעמים בהן כל שאנחנו רוצים הוא שהילדים ישחקו לבד, ולנו יהיה מעט שקט. ע"י הצבת דלות פנים איכותיות בחדר הילדים, הרעש מצטמצם ואנחנו יכולים להינות ממעט שקט לאחר יום עבודה ארוך.


על דלתות פנים ושמירה על גבולות בריאים בתוך המשפחה


דלתות פנים יכולות לסייע לנו לשמור על גבולות בריאים בתוך המשפחה שלנו. האמירה שגדר טובה עושה שכנים טובים נכונה גם בכל מה שקשור לקשרים בתוך המשפחה. משפחה שהכול מעורבב בה יכולה להיות משפחה שיש בה מתחים רבים וכעסים רבים. כאשר אנחנו מקפידים שבבית המשפחה יהיו דלתות פנים טובות אנחנו יכולים לכונן גבולות טובים יותר בין בני המשפחה. הדלת מהווה סמל לכיבוד הפרטיות של כל מבני המשפחה על ידי בני המשפחה האחרים. דלת מהווה גבול שמאפשר לכל אחד להיות נפרד ועם עצמו

דלת פנים והקשר שלה לקשר טוב בין הורים ומתבגרים


כידוע, מתבגרים לרוב זקוקוים לפרטיות שלהם יותר מכל שאר הגילאים יחדיו. גיל ההתבגרות מלווה במתחים רבים אשר לנו אין שום דרך להקל עליהם אפילו במעט מבלי שיתוף פעולה מצד הילד. כאשר הילד (או בעצם הנער) מרגיש שמכבדים את הצורך שלו בפרטיות, הוא יחוש שהוא יכול לשתף גורמים חיצוניים במאבקים הפנימיים שמאפיינים את גיל ההתבגרות, ולכן, הצבת דלת פנים חזקה ומוצקה(אפילו עם מנעול) בחדר הילד יכולה, למעשה, לגרום לו להיפתח יותר אל הוריו ולסייע לו לעבור את גיל ההתבגרות בסבל מינימלי.

דלת פנים – איך היא יכולה לעורר את הילדים שלנו לעצמאות?



דלתות פנים יכולות להיות כלי חינוכי יעיל מאוד. כאשר אנחנו מתקינים דלת פנים בחדר של הילדים שלנו אנחנו מעודדים אותם לשמור על הפרטיות שלהם ולהיות אחראיים על מרחב המחייה שלהם. דלת זו יכולה לטמון בחובה את האחריות של הילדים שלנו לדאוג לניקיון של החדר שלהם ולכך שהחדר שלהם יהיה מסודר. ילדים שיכולים להרגיש בטוחים במרחב האישי שלהם יכולים לצאת באופן חופשי יותר לעולם. הצעד הראשון להפוך את הילדים שלנו לילדים בעלי ביטחון עצמי היא לאפשר להם להרגיש בטוחים בבית. כאשר הילדים שלנו ירגישו בטוחים בבית שלהם ויהיה להם קל יותר לנסות ולהעז לעשות דברים בעצמאות מחוץ לבית ללא העזרה המידית שלנו.