16 בספטמבר 2010

בנייה בגבס

אם החלטתם לבצע שיפוצים, הוספה או החלפה של חלל מסוים בדירה, השימוש בגבס עשוי להיות עבורכם יעיל ופשוט מאד.
מעבר לכך, אם החלטתם להקים מבנה שעשוי גבס בתוך הבית וישמש אתכם לפונקציה מסוימת, הבניה שלו תהיה פשוטה, קלה ולא יקרה. לפני בחירה של שימוש בגבס בבנייה בתוך הבית או בבניית הבית עצמו, רצוי לבצע מספר בדיקות בזמן קניית חומר הגלם.

בדיקה מקדימה לשימוש בגבס

גבס לעיצוב הבית
חשוב מאד לוודא שבעל המקצוע אותו אתם בוחרים יהיה בעל מוניטין, אשר תוכלו לבטוח בו כי יבצע עבודה מקצועית ומושלמת בבנייה בו . יש לעשות בדיקת שוק מקדימה ולהתעניין באתרי אינטרנט של בעלי המקצוע עצמם (אם ישנם).

התבוננו בהמלצות גולשים שלקחו את שירותיו של אותו בעל מקצוע באתרים חיצוניים לאתר שלו. בדיקה באתרים חיצוניים תהיה הרבה יותר אמינה כמובן. בדיקה מוקדמת ובחירה של בעל מקצוע יעיל וטוב, שווה הרבה יותר משיקולים אחרים כמו השוואות מחירים או הימור לא בטוח.

בבחירת בעל מקצוע לבנייה אצלכם בגבס, נוסף כמובן שיקול המחיר שלא ניתן להתעלם ממנו (בין אם מדובר במחיר של החומר עצמו ובין אם במחיר אותו ידרוש בעל המקצוע עבור כל העבודה). בצעו בדיקה מראש של מחירים עבור עבודות בגבס שאתם מעוניינים לבצע בבית. חשוב מאד לעבור על מחירונים שונים באינטרנט של בנייה בחומר ולראות מה בעלי מקצוע שונים מציעים ועבור אילו פרויקטים של בנייה בגבס הם גובים מחירים.

לאחר בחירת בעל המקצוע מומלץ לוודא אתו מה איכות וסוג הגבס שהוא בוחר להשתמש בו. גם אם אתם לא מומחים בתחום, בקשו ממנו להרחיב ולהראות לכם כיצד הוא מתכנן לבצע את העבודות עם הגבס ובאיזה גבס של איזו חברה הוא משתמש.

במידה ואתם מתכננים שיפוץ ובנייה בתוך הבית (למשל, בנייה של קיר פנימי של גבס או מדף מגבס) בררו עם בעל המקצוע מראש מה יהיה אורך העבודה ומה הסיכונים מבחינת נזקים שיכולים להתרחש בסביבת הבית, בשל הבנייה בגבס במיקום בו אתם מעוניינים.

בבחירת המיקום לבניית הגבס בבית קיימת חשיבות רבה. שימו לב שהמקום שבו אתם רוצים לבנות בתוך הבית לא חשוף יותר מידי לפגעי אקלים או סביבה חיצוניים. כלומר שהקיר או המיקום שאתם מעוניינים לבנות נמצא במקום יחסית יבש ולא רטוב בבית.  גבס לא מומלץ לבנייה באזורים של חדרי אמבטיה או קרוב לקירות חיצוניים של המבנה.

בדיקה מקדימה של כל הקריטריונים שהוצגו לעיל תחסוך לכם נזקים, עגמת נפש ובעיקר פחדים מן התוצאה הסופית של הפרויקט אותו אתם מעוניינים ליישם בביתכם.