16 בספטמבר 2010

בלוק


בלוק

בלוק לבניית מבנים



השימוש בבלוק נפוץ בהקמת מבנים שונים. בלוק מאפשר שמירה על יציבות המבנה, איטום ובידוד, גימור ועיצוב. לבלוק חשיבות רבה באופן שבה ייראה המבנה בתוצאתו הסופית וכמו כן באיכות המבנה עצמו. מסיבה זו לפני בנייה של מבנה או אובייקט כלשהו בתוך מבנה חשוב לבחור בלוק שיהיה איכותי ותקין ככל האפשר, על מנת למנוע נזקים מיידים או עתידיים

קריטריונים לבחירת בלוק

בבואכם לבחור בלוק תקין לבנייה, חשוב מאד שתקפידו על כמה קריטריונים בבחירתו:

1. עמידות – יש לבדוק כי הבלוק עומד בכל תווי התקן והאישורים הניתנים לו לבנייה. האישורים צריכים לעמוד בסטנדרטים של מכון התקנים הישראלי במידה ומדובר בבנייה בארץ. בנוסף, כדאי לבדוק כי על הבלוק ניתן גם אישור של מעבדת בדיקה שבחנה את תקינותו וכשירותו בכל מה שנוגע לחומרים שממנו הוא עשוי.

2. הבלוק עצמו עשוי מחומרים כמו חול, סיד ומים. רצוי מאד שבעת רכישת הבלוק תבדקו את איכותו מבחינת החומרים שהוא עשוי מהם. מומלץ לקבל חוות דעת מאנשי מקצוע שאתם מכירים וסומכים על דעתם. כך תדעו לבחור את הבלוק מהסוג האיכותי והטוב ביותר, אך לא בהכרח היקר יותר. שימו לב שהחומרים שמהם הוטא מורכב אינם זולים ומהווים שילוב טוב שימנע בעיות עתידיות.

3. אחת התכונות החשובות ביותר של בלוק היא בידוד ואיטום. מסיבה זו בבחירת הבלוק חשוב לוודא כי הוא באמת מבודד גם מפני חום וגם מפני קור. בנוסף, בלוקים רבים עשויים לספוח רטיבות בקלות. ספיחת הרטיבות עשויה לגרום עם השנים נזק מתמשך למבנה ולבלוק ובסופו של דבר התיקון והשיפוץ יהיו בלתי נמנעים. בלוק באופן טבעי (כמעט כמו כל חומר בטבע) נשחק עם הזמן ולכן חשוב לבחור אחד כזה שיהיה עמיד וחזק לאורך עשרות שנים לאחר הבנייה.

4. בבדיקתכם איזה בלוק לרכוש, חשוב גם לוודא שהוא לא מורכב מחומרים אחרים שיכולים להזיק לבריאות ולהיות מסרטנים או עשויים משלל חומרים אחרים שמזיקים לבריאות.

5. רצוי לבחור בלוק שיהיה עמיד למשא כבד. בין אם אתם משתמשים בו לבניית קירות או לבניית אובייקט כלשהו שצריך להחזיק משקל כבד, חשוב מאד לבדוק שהוא יכול להחזיק משא עם משקל כזה. לדוג': בניתם חצי קיר פנימי בתוך הבית שעשוי מבלוקים ואמור להחזיק ערימות רבות של חפצי מתכת כבדים. וודאו כי חצי הקיר יוכל להחזיק את המשא הזה מלבי להיסדק או להינזק ובמקרים חמורים יותר – להישבר.

בחירה של בלוק איכותי שעבר את כל האישורים של התקנים המחמירים ביותר תבטיח לכם מבנה מבוסס, יציב, איכותי ועמיד לאורך שנים.