26 בדצמבר 2010

מחיר שיפוץ

מחירון שיפוצים וקניית דירה

יובל ודנה הם זוג טרי שזה עתה נישא ורכש דירת שנייה במחיר סביר לכל הדעות. המחיר של הדירה עצמה היה נמוך וזאת משום שמצבה הפנימי היה די רעוע. בניין המגורים שבו רכשו את הדירה היה אמנם בן חמש עשרה שנה, אך הדירה עצמה הוזנחה לאורך השנים ולכן היה צורך בשיפוצים נרחבים בכל החלל שלה.\

מלבד השיפוצים הכללים, היה צורך להחליף או להתקין חלקים שונים מחדש ברחבי הבית: דלתות, חלונות, מרצפות ועוד. יובל ודנה חסכו סכום כסף במיוחד למטרה זו. השלב הבא שעמד בפניהם, היה להיכנס אל מחירון שיפוצים שמופיע בפלטפורמות שונות (עיתונים, אינטרנט, מכרים) ולבחור את בעלי המקצוע השונים המתאימים לשיפוץ.
עד מהרה הם מצאו את בעלי המקצוע הנכונים ומחירון שיפוצים עליו נסמכו ברשת האינטרנט סייע להם בכך רבות.

בעלימקצועות במחירון שיפוצים

מחירון שיפוצים מחולק על פי קטגוריות שונות של בעלי מקצוע בתחומים השונים. כל בעל מקצוע מתמחה בסוגים אחרים של שיפוצים. מעבר לכך, לכל תחום שיפוצים יש מספר רב של אפשרויות בנייה ושיפוץ. כאשר לוקחים בעל מקצוע ממחירון, יש לוודא מראש עמו מה יכולות וטווח הניסיון שיש לו בסוג השיפוצים שאתם מעוניינים לבצע. בכל מחירון שיפוצים ניתן למצוא את הקטגוריות השונות שבהן מופיעים סוגי החללים שיש לשפץ. תמצאו בהם גם תתי הקטגוריות של סוגי אפשרויות השיפוץ.

מחירון אמור לכלול את המפרט המלא של השיפוצים בחללים השונים. שיפוצים שמתקיימים תחת עבודות גבס יכללו עבודות שיפוץ של חיפוי קירות ותקרות, הקמה וגימורים של קירות גבס, מפרט טכני של אפשרויות הקמת קירות אקוסטיים ועוד.

כמו כן יופיעו בהקשר הזה במחירון שיפוצים עבודות גבס שונות ואחרות שניתן לבצע בדירה (עיצוב אובייקטים נוספים העשויים גבס לצורכי אסתטיקה ועיטור). שיפוצים שמתקיימים תחת צביעה וסיוד יכללו עבודות שיפוץ של צביעת חללים שונים כגון: דלתות עץ, מתכות שונות וכו'.

שיפוצים שמתקיימים תחת עבודות אינסטלציה כוללים תיקון סתימות, החלפת אינסטלציה, ואיתור נזילות מים. מחירון שיפוצים של ריצוף יאפשר לכם לראות מחירים שונים לסוגי רצפות ובעלי מקצוע המתקינים אותם. מחירון של חשמלאים מפרט מחירון של התקנת אביזרי חשמל מיוחדים, מחירון התקנת נקודות חשמל וכו'. כל מה שפורט לעיל הנו מדגם מייצג של עבודות שיפוצים שונות שניתן לבצע בדירה. מעבר לכך, קיימים עוד סוגים רבים ומגוונים של מחירוני שיפוץ.

מחירון שיפוצים – בחירה לא רק באחד

בטרם התחלתם לשפץ, מומלץ לא לבחור רק מחירון שיפוצים אחד לצורך אינדיקציה של מחירים וסוגי שיפוץ. בחירה של מספר מחירוני שיפוצים ובדיקה שלהם, תאפשר לכם להבין מה מצב המחירים של סוגי השיפוץ והאם יש הבדלים משמעותיים בסכום בין מחירון למחירון.