20 באוקטובר 2010

שיפוצים


על מטבחים ושיפוצים

אל המקום הזה אנו מוצאים את עצמנו ניגשים פעמים רבות במהלך היום. זהו מקום מפגש קולינרי ופעלתני ביותר שניתן לנהל בו כמה דברים במקביל. נמצאים בו רוב המוצרים החשובים בבית ואין אחד שלא אוהב להיכנס אליו, במיוחד כשעולים מתוכו ניחוחות טובים. מדובר במטבח כמובן. המטבח כאמור הוא אחד החללים בדירה שנעשה בו שימוש רוב שעות היום.

טיגון, בישול, אפיה ושטיפת כלים, הוצאת מזון מן המקרר ויש הנוהגים להציב בו שולחן קטן ולאכול בו ארוחות קלות. מכל הסיבות הללו החשיבות לכך שיהיה בידכם מטבח איכותי, פונקציונלי ומעוצב למשעי היא רבה.
מידי תקופה, מומלץ לבצע שיפוצים במטבח. שיפוצים יבטיחו את רמת תקינותו של המטבח ושמירה על כך שלא יתיישן מבחינה עיצובית.


סוגי שיפוצים שונים במטבח

אם בעבר המטבח שימש אך ורק ליצירת מאכלים המרגיעים את הרעב, הרי שהיום יש לו גם פונקציות נוספות. מסיבה זו, כל החלטה על שיפוצים באזור המטבח היא משמעותית ותואמת בעיקר את ציפיות אלו שמבלים בו רבות מזמנם.

אם החלטתם לבצע שיפוצים במטבח מומלץ לבצע הכנה מקדימה מראש של השאיפות שלכם כלפי המטבח החדש שיהיה. התבוננו במטבח שלכם והחליטו מה בדיוק הייתם רוצים לשנות בו. האם הייתם מעוניינים לבצע את השינוי רק בחלקים מסוימים של המטבח ולהשאיר אחרים, או שמא הייתם מעוניינים לבצע שיפוצים כוללים למטבח. כמו כן, יש באפשרותכם להרוס לחלוטין את המטבח הישן, לרכוש מטבח חדש ולבצע שיפוצים נוספים במקביל (סיוד קירות בחלל המטבח ועוד).

במידה והחלטתם לבצע שיפוצים חלקיים במטבח, קיימת אפשרות להחלפת מספר דברים. תוכלו להחליף ארונות מטבח. מדובר באחד החלקים המרכזיים במטבח שמשווים לו את מראהו הכולל. ניתן להחליף את הארונות והמגירות בחדשים. לחלופין ניתן להזמין מנגר, ציפוי עץ שיכסה את הארונות הקיימים וישווה לצופים בו, מראה ארונות חדש של ממש.
ניתן לבצע שבירה של ציפוי החרסינה שמכסה את המטבח באזור השיש, ניתן להחליף את כל משטח השיש עצמו.

דבר נוסף שאפשר להחליף הוא הכיור וכל מערכת השטיפה (הברז, מערכת הביוב של הכיור).
שיפוצים של חלקים ספציפיים במטבח, יכולים לשוות למטבח מראה חדש של וליצור אצל אנשים אשליה שהחלפתם את רוב רובו של המטבח.


שיפוצים במטבח והכנה מראש

על מנת לבצע עבודת שיפוצים מוצלחת במטבח, רצוי לגשת אל בעלי מקצוע שקיבלתם המלצה מחברים, או מהמלצות במקורות אחרים (אינטרנט וכו'). כמו כן, בידקו מחירונים במקומות שונים (גם מקוונים) של עלויות שיפוצים לחלקי המטבח השונים.

תוכלו גם לבדוק עלויות של קניית מטבח חדש ואיכותי במקומות שונים. קנייה או שיפוצים של מטבח היא דבר שאין להקל בו ראש. מחשבה מעמיקה והכנה מוקדמת תיצור לכם מקום מושלם להכין בו אוכל ולבלות בו בנעימים.