7 באפריל 2011

בלוק לבן

בנייה בבלוק לבן

את פתיחת המבנה המשרדי החדש בעיר ציינו בחגיגה רבת משתתפים. מזה זמן רב העובדים התלוננו על כך שמחברה של עשרה אנשים, גדלנו לחברה של ארבעים אנשים והצפיפות במשרד הפכה להיות בלתי נסבלת.

אף על פי שהחברה הייתי בבעלותי ויכולתי לבחור בפתרונות זולים יותר, כמו חציית חדרים אחרים על ידי בנייה בעזרת בלוק לבן, לשם יצירת מקום נוסף, הבנתי שהדבר אינו אידיאלי.
כמו בפעמים קודמות, חשבתי על העתיד. הבנתי שרבים הם הסיכויים שהחברה תמשיך לצמוח ולהתפתח ולכן יהיה צורך לגייס אנשים נוספים, כך שמצוקת המקום תימשך. או אז רעיון חדש עלה במוחי.

יתרונות שימוש בבלוק לבן

בקרבת המשרדים הישנים עמד מגרש להשכרה שהיה ישן, אך בעל מיקום אטרקטיבי במרכז העיר. המגרש עצמו הוצע למכירה לכל דורש. על המגרש עמדו חורבותיו של מבנה שנזנח מזה שנים רבות. הבנתי מייד את הפוטנציאל שבמקום. כמו תמיד, ידעתי שלאחר הרכישה יהיה צורך בהקמת בניין משרדים כמעט מאפס.

יכולתי להתפשר ולרכוש את שירותיו של קבלן שיבצע עבודה בצורה זולה ובשימוש בחומרים פחות איכותיים. למרות זאת, עמדתי על כך, שהמבנה עצמו יתוכנן וייבנה רק על ידי שימוש בבלוק.  שימוש בבלוק לבן היה בעיניי אחד הדברים החשובים ביותר שיתרמו לאיכות החיים בסביבת העבודה ולשימור מקסימאלי של המבנה. הייחוד של הבלוק היא שהוא בעל מסה נמוכה. בלוק לבן מורכב משילוב של חול, סיד, בטון וחומר מיוחד מתפיח בעירוב עם מים. ידוע שקירות חוץ במשרדים נהוג לבנות עם בלוק לבן.

היתרון הגדול ביותר של הבלוק הוא  שכושר הבידוד התרמי שלו הוא גבוה ביותר. כמו כן יש לו כושר בידוד אקוסטי. בלוק לבן עמיד בפני מים ואש. מכל הנתונים הללו מתבקש כי בניין משרדים הוא המתאים ביותר מכולם להיבנות על ידי בלוק לבן. מכיוון  שמקום העבודה שלנו הנו בצפון, יתרון הבידוד התרמי עמד לזכותנו.
במשרדים הישנים, הקירות לא היו בנויים מבלוק לבן ולכן הבידוד התרמי היה הרבה פחות טוב. אף על פי שבמשרדים היו מזגנים שאפשרו חימום, הקור עדיין חדר דרך הקירות ועובדים רבים התלוננו על קור בלתי פוסק.

בבניין המשרדים החדש שהוקם הבידוד התרמי הוא כה יעיל ואיכותי, כך שאין אפילו צורך להשתמש יותר מידי במזגנים, מה שמאפשר גם חיסכון בחשמל. בימי הקיץ, הקירור באמצעות המיזוג נשמר ואינו בורח החוצה באמצעות הקירות.

בלוק לבן ובידוד אקוסטי

היתרון הגדול ביותר הוא הבידוד האקוסטי שהבלוק הלבן יוצר בין המשרדים. קולות בחדר אחד אינם מפריעים לקולות בחדר השני כפי שהיה בעבר וכך אפשר לעבוד בשקט ובריכוז. העובדים מרוצים והחברה ממשיכה לעבוד ולתפקד במרץ.