7 באפריל 2011

עיצוב בגבס

עיצוב בגבס ובניית חלל

אחד החומרים שבהם נעשה שימוש רב לעיצוב לא רק בבנייה הוא גבס. גבס הוא חומר שקל להכנה ועיצוב ולכן השימוש בו הוא תדיר. היתרון הגדול של הגבס הוא הפשטות שבו ניתן לחלק חללים באמצעותו וכמו כן העובדה שמדובר בחומר יחסית זול ונגיש שלא כרוך בהוצאה כספית גבוהה מידי.

עיצוב בגבס נעשה בעיקר לצורך של בניית קירות בדירות, בתים פרטיים ומקומות ציבוריים כגון משרדים. במרבית המקומות הללו, נוצר עם הזמן צורך לאפשר מספר חללים לעבודה. אם למשל, חברה שיש בה כמות מסוימת של עובדים וחסר להם מקום עבודה, ניתן לחצות חלל גדול על ידי קירות גבס וכך לאפשר מספר חללים שבהם ניתן לעבוד.

עיצוב בגבס וגיוון

במידה והחלטתם להשתמש בעיצוב בגבס בדירה שלכם, חשוב לבצע תכנון מקדים מראש למה שתרצו ליישם בה. לא רק קירות מגבס ניתן להקים בדירה. מכיוון שגבס הוא חומר נגיש שקל לעשות בו צורות שונות, ניתן לבצע עיצוב בגבס שיהיה שימושי למטרות אחרות.

אם למשל בדירה שלכם, אתם מעוניינים לבצע הפרדה בין המטבח לפינת האוכל, תוכלו לבקש עיצוב בגבס של חצי קיר, או קיר בצורה אלכסונית שיחצה לכם את שני החללים.

על או בתוך הגבס עצמו ניתן לטבוע צורות או חומרים מסוגים שונים. תוכלו לבקש מהמעצב לשים בתוך קיר הגבס למשל, קוביות של זכוכית שיבצעו הפרדה, אך עדיין ייצרו שקיפות מסוימת בחלק מן הקיר.

כמו כן, תוכלו לבקש עיצוב גבס שיהיה ממשי, כמו למשל: חריטת צורות מיוחדות על הקיר, או יצירת שקעים לצורך יצירת אשליה של עומק ונפח. בנוסף, עיצוב בגבס נעשה לא רק לשם בניית קירות או מחיצות. שימוש בגבס נעשה גם לצורך של בניית מדפים מיוחדים. אם חשקה נפשכם במעמד יציב ואיתן שיחזיק למשל חומרים דקורטיביים, או אם אתם מעוניינים שיהיה לכם מדף גדול שעליו תוכלו לשים ספרים רבים, ניתן להזמין כאלה מגבס.

כמו כן ניתן לבקש לעצב אותם בצורה מקורית. יצירת מדפים בגבס אינה חייבת להיות של מדפים ישרי זווית ומלבניים. ניתן גם ליצור מדפים מעוגלים או בצורות שונות וייחודיות. עיצוב בגבס לא נעשה רק למטרות בנייה ודקורציה. ילדים רבים אוהבים לשחק וליצור בגבס.

מכיוון שגבס הוא חומר זול ונוח לעיצוב, ניתן לקנות לילדים משחקים רבים בגבס שבאמצעותם הם יוכלו להכין דברים שונים על פי חוברות הנחיה שבהן יש הוראות לכך.

עיצוב בגבס ופיתוח אישיותו של הילד

שימוש בעיצוב בגבס מפתח את היצירתיות של הילד ומאפשר לו לחזק את העצמאות ואת הביטחון העצמי שלו בכל מה שנוגע לעבודת כפיים ומלאכה.