30 ביוני 2011

בנייה ירוקה

בנייה ירוקה לצורך שימוש יעיל במשאבים

השימוש בבנייה ירוקה נעשה תדיר יותר ויותר עם הגברת המודעות לשימוש נכון במשאבי החללים השונים בבית, לצורך שמירה על איכות הסביבה. רבים בוחרים לקנות או לשפץ בתים שיהיו על בסיס בנייה ירוקה. הדבר מאפשר שימוש נכון, חכם, חסכוני ויעיל בפונקציות השונות של כל חלל.

בטרם החלטתם לבצע שיפוץ בחלל מסוים או לרכוש בית שיאפשר לכם כל זאת, מומלץ לבצע בדיקה מקדימה של הצרכים הספציפיים שלכם ושל משפחתכם. כמו כן, כדאי לבצע חישוב עלויות  מקדים שיכלול את כל ההוצאות הצפויות ואת סוג הדברים שתרצו לקנות, לשפץ ולהחליף.

בנייה ירוקה במטבח

אחד המקומות המרכזיים בכל בית הוא חלל המטבח שבו מתבצעות הפעילויות המרכזיות הכוללות את אחד מהצרכים החשובים ביותר בחיים: האוכל. המטבח לא משמש רק לצרכים של הכנת האוכל, אלא גם לצורכי ניקיון, שתייה, אגירת אשפה ועוד.  בשל העובדה שהמטבח הוא חלל שמייצר תפוקה רבה בפעילויות הנעשות בו, כמות התצרוכת היא גבוהה וכן גם הפסולת שמיוצרת ממנו.

שימוש בבנייה ירוקה לצורך הקמה או שיפוץ של מטבח יאפשר תפעול של מטבח, אשר שומר על איכות הסביבה ומנצל את הפסולת בצורה יעילה לצרכים סביבתיים נוספים. בבואכם לבנות מטבח בבנייה ירוקה יש להחליט על מספר פרמטרים של תחלופה. הרצפה, הקירות והחלונות צריכים להילקח בחשבון. בנוסף, מבנה המטבח עצמו, הצנרת ופינוי הפסולת גם הם צריכים לקבל חשיבות של בנייה ירוקה.

בבחירת הרצפה למטבח ניתן להשתמש בחומר ממוחזר שממנו היא תהיה עשויה. שימוש בעץ משומש הוא האפשרות הטובה ביותר. ריצפה מעץ היא נוחה ופשוטה לניקוי. היא בנויה מעץ משומש שנאסף ממקומות שונים כמו מחסנים, אסמים ועוד. בניגוד לעצים חדשים שאותם כורתים לשם עשיית ריצפה, כאן לא מדובר בגרימת נזק לסביבה, אלא שימוש נכון והוגן בעצים שהוחזקו כפסולת ללא שימוש באתרים שונים.

נושא איסוף האשפה הוא הדבר הבא: לא רק מחוץ הבית, אלא גם בתוכו ניתן וכדאי להתקין מתקנים לאשפה. כל מתקן יהיה שייך להפרדה אחרת של חומרים. פח אשפה קטן לפלסטיק, פח אשפה לזכוכית וכן הלאה. את פחי האשפה יש לשים במקום סגור ולדאוג לפנותם מידי פעם לפחים המתאימים לסוג החומרים מחוץ לבית.

במטבח יש להתקין גם אבזור השייך לצנרת, כמו למשל: מסנן מים לברז, שיווסת וישמור על כמות מים שבה משתמשים לשטיפת כלים. גורס אשפה יהיה יעיל גם הוא לעיבוד שאריות מזון גדולות ולצמצום פסולת.

בנייה ירוקה ושינויים

מגוון האפשרויות שניתן להשתמש בהן במסגרת בנייה ירוקה במטבח הוא רב. כמו כן, ניתן תמיד ליישם שינויים נוספים במהלך הזמן למטבח עצמו.