20 במאי 2013

דלתות מעוצבות

הצבת דלתות בין חדרי הבית היא דרך לקיים הפרדה בין החללים, הן פיזית והן קונספטואלית. 
גם אם הבית מונחה על ידי קו אחיד של עיצוב, עדיין קיימים הבדלים בין חדר לחדר, ולו בשל התפקוד השונה שכל אחד מהם ממלא. משום כך, דלתות מעוצבות הן המענה האידיאלי למעבר זורם וחלק בין החדרים.


מדברים עיצוב
דלת מעוצבת
כאשר אנו מעצבים את הבית, אנו נוטים לעשות שימוש בחומרים המדברים את שפת העיצוב המועדפת עלינו. יש מי שיבחר בעץ כחומר דומיננטי ויש מי שיעדיף דווקא את הזכוכית, על כל פנים; האווירה נקבעת במידה רבה על ידי הטקסטורות האופייניות לחומרים השונים.

כאשר אנו בוחרים להתקין דלתות מעוצבות שיחצצו בין החדרים מחד אך יובילו את הקונספט באופן הרמוני מאידך, חשוב לבדוק מהו החומר הנכון ביותר לשם כך. אחת הדרכים היא לבחון מהם החומרים הדומיננטיים בחלל ומהם הם הצבעים השולטים בו, ובהתאם לכך לאפיין את הדלת כך שתשתלב בטבעיות בסביבתה.

השיקולים המובילים בחירה של דלת כניסה מעוצבת, נפרדים מאלו המנחים את בחירתן של דלתות מעוצבות לחללים הפנימיים.

הדלתות שבפנים, הדלתות שבחוץ
כניסה היא מעין הבטחה, ואפילו הכנה לבאות. כמו כריכה של ספר המושכת את עינינו, מסקרנת ומעוררת בנו צפייה להרפתקה הצפויה לנו בהמשך. כך, גם דלתות מעוצבות הן לא עוד פריט נוי הניצב בבית, אלא שער לעולם נפרד בעל אופי משלו.

אותה נפרדות באה לידי ביטוי כבר בדלת עצמה, במיוחד אם בוחרים להתקין דלתות פנים שונות בכניסה לחדרים השונים. משום כך, לא חלה חובת האחידות על דלתות פנים מעוצבות ואין מניעה לבחור דגמים שונים בפתחו של כל חלל, אך יש צורך להתאים בין תכונותיהן כך שיהיה ביניהן קו מקשר.

כך למשל, ניתן לקבוע כי בכל אחת מן הדלתות ישולבו ויטראז'ים צבעוניים כאשר דגמי הדלתות שונים זה מזה. אפשרות אחרת היא לבחור בדגם מסוים זהה, אך להבדיל בין דלת לדלת באמצעות צבע שונה.

ככלל, דלתות המיועדות לשימוש בתוך הבית אינן מצריכות מנגנוני נעילה מורכבים או הגנות מיוחדות, ועל כן אפשרויות העיצוב הן רחבות יותר. לעומתן, דלת הכניסה מחייבת להתחשב באילוצים, הנגזרים מעצם תפקידה הבסיסי כחסם מפני החוץ.

פתח לאפשרויות חדשות
הן אם מדובר בדלתות מעוצבות המיועדות לפנים הבית והן אם הדברים אמורים באלו שנועדו לכניסה אליו, מבחר הצבעים והגוונים הוא אין סופי כמעט, כמו גם האפשרות לקשט ולעטר באמצעות תבליטים וטקסטורות.

את הדלתות המעוצבות ניתן לרכוש דרך הזמנה אישית באופן מיוחד, כך שתוכלו לבחור כל פרט תוך התאמה לצרכיכם ולהעדפותיכם. כך למשל, יש מי שיעדיף דלתות מעץ מלא, יש מי שיחשוק דווקא בדלת העושה סינתזה בין עץ לזכוכית, ויש מי שהשילוב בין זכוכית ומתכת הוא האהוב עליו ביותר.

במידה ואתם בעליהם הגאים של חיית מחמד, תוכלו אף  להזמין דלת שלה פתח יעודי עבור החיה, כך שהיא תוכל להכנס ולצאת מן הבית מבלי להיות תלויים בנוכחותכם.
על כן, לפני שאתם מחליטים אילו דלתות מעוצבות בכוונתכם להתקין, מומלץ לגבש רשימה מושכלת, המכילה את כל הצרכים והדרישות. לאחר שיתקבלו החלטות, אפשר לבצע חיפוש ראשוני ברשת האינטרנטית כדי לבחון דגמים קיימים שאולי יענו על דרישות אלו ולאסוף מידע באשר ליצרנים השונים.

לפני שרוכשים דלת יש לגשת לאולם תצוגה כדי להתרשם מן הדלת שבחרתם בתלת ממד ולא להסתפק בממד הוירטואלי בלבד. כיום, המבחר אינו מוגבל כמעט, ואף ניתן לבצע הזמנה אישית אצל אמן דלתות, שיתאים את הדלת הרצויה לכם בדיוק.