23 באוגוסט 2016

טכנולוגיה וחידושים בתחום הדלתות המעוצבות


לא תמיד אנחנו שמים לב, אבל דלת הכניסה היא הדבר הראשון שאנו נתקלים בו כאשר אנחנו מגיעים לכל מקום. היא יכולה להיות משעממת ובלתי מורגשת, או להיות הדבר המעוצב הראשון שכל מי שמגיע אליכם ייחשף אל טעמכם וסגנונכם האישי.

יתרונות דלתות מעוצבות

אולי שכחתם מקיומה של הדלת, או שאתם חושבים כי המטרה שלה היא רק לחצוץ בין החוץ לפנים או להגן על הרכוש שלכם, אבל כיום ניתן למצוא דלתות מעוצבות המספקות בנוסף למראה היוקרתי והעדכני גם תכונות חשובות כגון חוזק, שילוב עם זכוכית לכניסת אור, איטום רעשים, בידוד תרמי ותכונות נוספות רבות.

יש לזכור כי כיום גם תחום דלתות הפנים אינו נזנח ותוכלו למצוא מבחר רחב של דלתות מחומרים שונים המתאימים לחדרים בעלי שימוש שונה בבית או בעסק. התפתחויות טכנולוגיות תרמו ליצירת דלתות חוץ ופנים מחומרים עמידים יותר, הן מבחינת חוזק ועמידות לאורך שנים והן מבחינת פגיעה של נזקי מזג האוויר.

דלתות מעוצבות
הודות לשימוש במגוון של חומרים ושיפור עמידותן של הדלתות, הן ישמשו אתכם לשנים רבות, כך שכדאי לחשוב היטב לפני שנבחר את הדלת המתאימה לנו וכדאי לקחת בחשבון גם כי עדיף להשקיע מעט יותר כסף ולקבל את התוצאה הרצויה מאשר לחסוך ולגלות לאחר זמן מועט כי הדלתות בעייתיות, עשויות מחומרים לא איכותיים או במקרה חמור יותר שפרצו אותן בקלות. התמורה תהיה בהתאם לכמה שנשלם. חשוב לבחור גם מתקינים מיומנים לדלתות ולבחור את הדלתות המתאימות לנו רק לאחר ייעוץ עם אנשי מקצוע, שידעו איך להתאים לנו את הדלתות המעוצבות שאנחנו צריכים.

עיצוב והתאמה לחדר

בנוסף להתאמת הדלת לשימוש בה, חשוב שהיא תשלים את העיצוב שבחרתם לבית או לעסק שלכם. דלתות מעוצבות ניתן למצוא ממבחר חומרים ושילובים ורצוי לברר מראש האם ניתן לשנות אלמנטים מסוימים בהן כגון הידית, המשקוף וכו', כדי להפוך אותה לתואמת יותר לצרכים ולרצונות שלכם.

כאשר אתם מעוניינים להחליף דלתות פנים, חשוב להתאים את הדלת לחדר (לדוגמא: בחדרי מקלחת ושירותים בהם קיימת לחות גבוהה, מומלץ לקחת דלת חסינה ללחות, כדי שלא תתפוס עובש במהלך השנים או למשל בדלתות החדרים מומלץ שיהיה בידוד אקוסטי, כך שהפרטיות תישמר ולא תהיה הפרעה לנמצאים בחדר). ובנוסף חשוב שתוכלו לנקות את הדלת ואת שאר חלקי הבית בקלות. תחזוקת הדלתות לא דורשת כיום כמעט מאמץ ולכל היותר יש לשמן מעט את צירי הדלת מדי כל כמה חודשים.

במידה ואתם מרוצים מהדלת שלכם או שכבר החלפתם לפני מספר שנים מועט את הדלת, ניתן כיום לשנות ולהוסיף אלמנטים מעוצבים אליה כדי לרענן את המראה שלה ואפילו לשפץ אותה במידה ונפגעה מנזקי מזג האוויר או מנזק כלשהו שנגרם לה. שיפוץ של דלת לעיתים עלול לעלות יותר מאשר קניית דלת חדשה, כך שמומלץ מראש לבדוק אלטרנטיבה, מכיוון שכיום טווח מחירי דלתות מעוצבות הוא רחב וניתן למצוא דלת מתאימה בכל תקציב.

סיכום

לסיכום, החלפת דלת יכולה לשדרג את ביתכם או את העסק שלכם ולהוות אלמנט משלים לעיצוב הכולל של המבנה ולהיות הרבה יותר מסתם אמצעי שמפריד בין החוץ לבין הפנים. כדאי לחשוב לעומק מהם הצרכים והרצונות שלכם ולפנות לחברה מקצועית שתוכל לתת את הפתרונות המתאימים לכם ביותר. לאחר שבחרתם את החברה והדלתות המתאימות לכם, אל תשכחו לברר לכמה זמן ניתנת האחריות ומה היא כוללת.