26 בספטמבר 2016

יתרונות השימוש בתקרות גבס


מדוע לבנות בגבס?

ישראל מובילה בעולם בכמות השיפוצים בבתים, אם באנגליה משפצים את הבית בערך כל 20 שנה הרי שהממוצע בישראל עומד על כך שכל 7 שנים מתבצע שיפוץ. עובדה זו מביאה לכך כי יש צורך בחומרי גלם מובחרים ביותר ולצד זאת בחומרי גלם שיהיו זמינים, איכותיים ולא פחות חשוב זולים. כאן בא לידי ביטוי הגדולה של חומר הגלם גבס המשמש בעיקר לשיפוצים ונעשית בו בנייה רבה. הגבס הוא מינרל שקל לעבוד איתו ולעצב אותו תודות לרגישות שיש לו למים. כמו כן הגבס הוא חומר חזק העמיד בפני מכות ולא פחות חשוב הוא מבודד טוב מאוד מפני חום וקור.

אילו שימושים יש לגבס?

הגבס עקב יתרונותיו הברורים משמש לבנייה של דברים רבים בבית ולמעשה גם אם אנו לא מודעים לכך עיצובים וקירות רבים בבתים רבים עשויים מגבס. השימוש הבולט ביותר של גבס הוא בתחום הקירות שם אנו יכולים למצוא משטחים רבים העשויים מגבס ונועדו לבניית הקיר. משטחים אלו מתחלקים למספר סוגים כאשר כל סוג מחזיק בתכונות אחרות. כך לדוגמא קיר גבס אחד חזק יותר ועבה יותר אל מול קירות אחרים והוא משמש בעיקר לשימושים משרדיים. קיר גבס אחר עמיד יותר באש ומומלץ להשתמש בו בכל בית ובית. קיר גבס אחרון מחזיק בחומר דוחה לחות ורטיבות וזהו יתרונו הגדול. אך גבס הוא לא רק חומר גלם לקירות כי אם גם לתקרות ואנו רואים יותר ויותר תקרות גבס בבתים רבים ועל כך מיד.

כל מה שרציתם לדעת על תקרות גבס

תקרות גבס הפכו לכה נפוצות בגלל מספר סיבות מרכזיות. ראשית תקרות גבס קלות מאוד לעיצוב וכך ניתן לעצב את התקרה שלנו במגוון עיצובים מיוחדים, מה שלא היה אפשרי עם תקרה רגילה. עובדה זו מעניקה לתקרות הגבס יתרון עצום ואין כמעט בית בישראל שלא היה רוצה להשתמש בתקרה כזו. כך יוצא כי תקרות הגבס מוסיפות לבית נופך נוסף והיופי שלהן נשקף לכל עבר ומשפר כמובן את מראה הבית עשרת מונים וכל זה תודות לעיצוב פשוט ביותר. תקרות גבס מחזיקות ביתרונות נוספים כגון הסתרה של חוטי חשמל במשרדים, התקנת תאורה בתקרה שמאוד נפוצה בבתים רבים והסתרה של מערכות מיזוג שונות בכדי לשמור על האסתטיות בבית.

כיצד נבנה את התקרה הטובה ביותר?

שאלה שמעניינת רבים כאשר ניגשים לבנייה של תקרות גבס היא האם לבנות אותן באופן עצמאי או להיעזר בקבלן לצורך הבנייה שלהן. ככלל, בהחלט ניתן לבנות גבס באופן עצמאי וללא עזרה מאיש מקצוע. ובכל זאת כאשר מדובר על תקרות העשויות מגבס הרי שמדובר במשימה סבוכה יותר הדורשת מאמץ רב והבנה של הבנייה בגבס ועל כן לא בטוח שכדאי לבנות לבד את תקרת הגבס. חשוב לומר כי אם אתם בונים לבד את התקרה וביצעתם טעות זה לא סוף העולם ובהחלט ניתן לתקן זאת במהירות וקלות מה שמהווה יתרון נוסף של בנייה בגבס.

האם להיעזר במעצב?

אמנם אין חובה להיעזר בקבלן אך אחד הדברים הטובים ביותר שניתן לעשות הוא להיעזר במעצב שיעזור לנו לעצב את תקרת הגבס שלנו ויתכנן לנו אותה. בגלל שהגבס מאפשר שלל עיצובים שונים ומגוונים הרי שאפשר לקול את האפשרות להשתמש במעצב שזהו תחום התמחותו וזאת בכדי להשיג את התוצאה הטובה ביותר. חשוב להבין כי לעיתים לנו, בעלי הבית, אין ניסיון בנושא ולכן אין כל בושה בקבלה של עזרה מאיש מקצוע המומחה בתחומו.