13 בדצמבר 2016

התנהלות נכונה ונבונה אל מול פגעי הזמן באמצעות איטום גגות


מי הגשמים מחלחלים פנימה אל תוך הגג ובסופו של יום חודרים אל תוך הבית,הרטיבות מתפשטת בקירות, רטיבות החודרת דרך הגג ומגיעה אל כל חלקי הבניין כולו, אתם יושבים בסלון ומרגישים כאילו אתם נמצאים בחוץ. טיפות הגשם חודרות אל חלל הבית והקירות רטובים.
איטום גגות הוא התנהלות נכונה ונבונה אל מול פגעי הזמן, בניין שהגג שלו לא נאטם כהלכה יכול לקרוס, אומנם ברוב המקרים הבניין מחזיק מעמד אך הסכנה בעודה עומדת, אך עוד לפני הקריסה איכות החיים של כלל הדיירים בבניין יורדת, לא נעים לחיות בבניין שקירותיו מתקלפים ומתפוררים, לכן עליכם להקדים תרופה למכה ולמנוע את הנזק העתידי כבר עכשיו.


איטום גגות שיטות מרכזיות לאיטום

ישנן שלוש שיטות מרכזיות לאיטום גגות. נסקור בקצרה את שלושתן:
  • זיפות: איטום גגות בזפת היה מקובל מאוד בארץ ונפוץ ביותר כשיטה הזולה והמשתלמת ביותר לאיטום, אבל כיום ישנן שיטות אחרות מתקדמות יותר ויעילות, במידה ואתם עדיין מעוניינים בשיטה הישנה עליכם לבחור בעל מקצוע מיומן, איטום גגות בזפת דורש מקצועיות מהשורה הראשונה כל טעות קטנה יכולה לעלות לכם בנזילה בחורף הבא.
  • יריעות  ביטומניות:  שיטה המתאימה במיוחד לגגות מרוצפים אך גם לסוגים אחרים של מבנים כגון גגון בטון או בטקל, תערובת של חול מלט וחומר מקציף המשמש בעיקר לבידוד תרמי לצרכי יציקת שיפועים בגגות. היריות הן בעצם רצועות המיוצרות ממוצר תרמופלסטי המתרכך בחום, וישנם סוגים שונים ומגוונים של יריעות ביטומניות הכוללים גם יריעות ביטומניות מושבחות עם פולימר SBS הכל בהתאם לסוג הגג ולאופן האיטום.
  • איטום בהתזה: איטום גגות בחומרים פולימרים, חומרים הנמרחים על הגג בדומה לזפת, מתאימים לשימוש בכל עונות השנה היות ובניגוד לזפת הם לבנים ואינם קולטים חום והם גם אינם פולטים חומרים רעילים. חומרים פולימרים מתאימים לגגות שאינם מיועדים לדריכה היות והאחיזה שלהם בגג היא חלשה יחסית. אחד החומרים היעילים ביותר לאיטום גגות בהתזה הוא מולטיגום, ציפוי פולימרי אוטם מקצועי, חומר נוח מאוד להתזה בעל אלסטיות גבוהה וחוזק המקנים לו כושר גישור גבוה מעל סדקים בתחתית. איטום גגות בחומרים פולימרים, איטום בהתזה, ואיטום גגות בשיטה של יריעות ביטומניות הן שיטות המוציאות זו את זו,תוכלו להשתמש אך ורק בשיטה אחת בלבד ואם השתמשתם באחת אין לכם אפשרות להשתמש באחרת. 


איטום גגות דאגה לעתיד מבעוד מועד


איטום גגות לא נועד אך ורק למקרים של רטיבות ולפגעים הנובעים ממזג האוויר, איטום נכון ואפקטיבי של הגג מבעוד מועד נועד בכדי למנוע מכל מיני חרקים ומזיקים להיכנס למבנה דרך הגג ולהפוך את חיי הדיירים לבלתי נסבלים. איטום נכון בזמן המתאים יכול לחסוך לכם טרחה מרובה לאחר מכן והרבה עוגמת נפש, לכן חובה להקדים תרופה למכה ולאטום את הגג כהלכה. לפני האיטום תוכלו להתייעץ עם בעל מקצוע מתאים או עם חברה שזהו תחום העיסוק המקצועי שלה, באמצעות הכוונה נכונה תוכלו להעריך בדיוק את העלויות השונות ולבחור את שיטת האיטום המתאימה לכם ביותר. הבית הוא המקום שבו אנחנו רוצים להרגיש הכי בנוח, בטוחים ומוגנים לאחר יום עבודה עמוס בעבודה, לחזור אל מקום שמספק לנו כל מה שאנחנו צריכים חום, הגנה ובעיקר מקום נעים לשהות בזמן העומד לרשותנו לאחר ההתחייבויות למעגל העבודה והפרנסה. איטום גגות יעיל ואפקטיבי הוא חזון לעתיד שבו בליל חורף קר החום נשמר באמצעות בידוד תרמי המאפשר לכם לעבור את החורף בשלום.