13 במרץ 2011

בלוקים

גלגולם של בלוקים

כשמישהו באמצע הרחוב עוצר אותך ושואל איך מגיעים לבלוק מספר 5, אתה יודע שהוא בסה"כ רצה להגיע לבניין שבקצה הרחוב השני. חיפוש מהיר במילון מראה שחוץ מבלוק הציור שעליו ניסיתם וטרם הצלחתם להוכיח לכולם כבר בכיתה ו' שאתם אכן מצאצאי ואן- גוך הבלוק הוא גם לא פחות ואולי אף יותר מאשר לבנה.

השימוש העממי במילה "בלוק" כתחליף למילה "בניין" השתרש במקומות מסוימים במחוזותינו בגלל היותם של אותם בלוקים מרכיבים את הבניין.

בבואכם לבנות בית חדש או לערוך שיפוצים בביתכם הנוכחי תבחינו שישנם סוגים מסוגים שונים של בלוקים לבנייה. ולמרות שהבטחתם לעצמכם שיותר לא תכניסו לביתכם אף בלוק לאחר שנכשלתם במשימת ההוכחה האומנותית של העץ המשפחתי שלכם, תמצאו את עצמכם במהרה בוחנים אפשרויות שונות של בלוקים קיימים המוצעים לכם לאחר שהבנתם היטב שבלעדיהם אתם אלו שלא תיכנסו הביתה.

בלוקים- הדברים החשובים

בבואכם לבחון סוגים שונים של בלוקים חשוב לשים לב לכמה שיקולים עיקריים.

לפני הכל בחירת בלוק מהווה בחירה של טכנולוגיית בנייה, לכן נדרש לפני בחירת הבלוק להתייעץ עם איש מקצוע. בנוסף לכך, בלוקים משמשים לבניית קירות חיצוניים ופנימיים ולכן יש חשיבות למאפייני הבלוק, רכיביו ורמת הבידוד האקוסטית והתרמית הרצויה.

כל אלו משפיעים גם על סוג הטיח שיידרש לשם הדבקתם, התקנת האינסטלציה וכו'... בלוק איכותי יבודד טוב יותר ויחסוך לכם בהמשך חייכם כסף ואנרגיה נפשית, פיזית וחשמלית, על הוצאות חימום וקירור.

אז ממה עשויים בלוקים? בלוקים עשויים מבטון חול וחצץ שנוצקו יחד למעין תבניות.              
בין הסוגים השונים ניתן למצוא בלוקים לבנים המכונים איטונג. בלוקים אלו עמידים בפני מים ואש, עמידים בהדף קל לעבודה ומבודדים מבחינה תרמית ואקוסטית. עם זאת, בלוקים אלו לוקים בכושר הדבקה נמוך יותר.

בלוק נוסף בלוק בטון הקרוי גם בלוק שחור. בלוק זה בד"כ אינו מבודד ויש צורך בטיוח תרמי.  אם תחליטו להשתמש במגוון של בלוקים מסוג זה זה חשוב לעמוד על טיבם על מנת למנוע מצב בו תאלצו להתמודד עם תוצאה של בידוד לקוי הגורם לבזבוז אנרגיה ו/או בעיות קונסטרוקציה...

כדי לבדוק זאת תוכלו לברר האם קיים עבורו תקן ישראלי שיוודא, הלכה למעשה, כי מהנדסים מוסמכים ביצעו בדיקות מקיפות, המבטיחות לכם את איכות השימוש בו.

בלוקים. מציירים לך בית

אז גם אם כבר הבנתם שאומנות היא לא הצד החזק שלכם, עדיין תוכלו להצליח לבחור בלוקים שיעשו עמכם חסד.

כאלו אשר ידאגו לשמור טוב יותר על ביצורכם התרמי, כלומר, לדאוג לחמם את ביתכם כאש בחוץ קר ולשמור על קרירות נעימה כשבחוץ שרב.
כלאו שידאגו שקולות שיעברו רמת דציבלים מסוימת לא יצליחו לחדור אל אוזניכם... בלוקים איכותיים, כאלו שיבנו לכם את אותו בית מושלם שציירתם תמיד בדמיון...