20 במרץ 2011

דלתות מסתובבות

אחד השעשועים החביבים על ילדים הוא לרוץ לתוכן, להסתובב בשמחה, לדחוף אותן ולבסוף לצאת מהן כרוח סערה: מדובר כמובן בדלתות מסתובבות. יותר משדלתות מסתובבות מהוות מקור משחק לילדים שמתפלאים מהיכולת הטכנית שלהן להסתובב מהרגע שנכנסים אליהן, דלתות מסתובבות משמשות למטרות רבות ונמצאות בסוגי חללים שונים.

היתרונות שלהן על פני דלתות רגילות הם רבים. המטרה המרכזית של דלתות מסוג זה היא להקל על הנכנסים לחללים מסוגים שונים ולאפשר להם להיכנס אליהם בלי להיעזר בצורה כלשהי בידית על מנת להיכנס.

דלתות במבנים ציבוריים

היכן שלא תתבוננו, תוכלו למצוא בניינים ומקומות ציבוריים שבהם יש דלתות מסתובבות. דלתות מסוג זה הן יקרות מאד משום שהן עובדות על מנגנון אוטומטי, מכני וחשמלי שמאפשר להן לזוז בתנועה סיבובית. הבאים להיכנס לחלל והבאים לצאת ממנו, אינם צריכים לדחוף את הדלתות או להפעיל עליהן כוח על מנת להיכנס.

בדלתות אלו לא קיימת ידית לפתיחה. הן מופעלות על פי חיישנים מיוחדים שמזהים כי אדם נכנס לתוכן ומתחילות לנוע ולאפשר לו להיכנס או לצאת מן החלל. דלתות מסתובבות בנויות לרוב משלושה חלקים של חללים חצויים והן מעוגלות. בצורה הזו הן מאפשרות לכמה אנשים להיכנס לתוך חלל במקביל והן מאפשרות תנועה ותזוזה מהירה של אנשים, ללא יצירת פקק תנועה אנושי או עיכוב רב בכניסה.

דלתות מסתובבות מותאמות בעיקר למבנים ציבוריים ולא לבתים פרטיים או לדירות בבניין. יחד עם זאת, בבנייני מגורים יוקרתיים ומפוארים ניתן למצוא גם דלתות מסוג זה. השימוש הנפוץ ביותר שנעשה בדלתות הוא בבתי מלון והארחה. הסיבה לכך היא הרצון לפאר את הכניסה ללובי המלון וליצור מראה רשמי ואסתטי יותר. הסיבה הפונקציונאליות היא שדלתות כאלה מאפשרות הכנסה של נפח רב יותר.

משמע: אנשים עם מזוודות ותיקים גדולים יכולים להיכנס לתוכן, בלי שייתקעו בכניסה לדלת. בנוסף, רוב האנשים שמגיעים למלון יחזיקו ציוד כבד שכולל מזוודות ותיקים, מה שלא יאפשר לידיים שלהם להיות פנויות על מנת לפתוח דלת כלשהי. על ידי תנועה אוטומטית של הדלת המסתובבת, הם אינם זקוקים לעשות כמעט דבר למעשה.

גם במקומות ציבוריים שונים שהתורים בהם ארוכים כגון: בנקים, קופות חולים וכו', ניתן למצוא לעיתים דלתות מסתובבות. אוכלוסיית הנכים גם היא יכולה להשתמש בדלתות מסוג זה בלי להפעיל מאמץ כלשהו ועל ידי כניסה נוחה ומהירה לתוך המבנה.

דלתות ועיצוב

דלתות מסתובבות מעניקות מראה יפה ומיוחד למבנה שבו הן מותקנות. גם במקומות בילוי שונים כגון קניונים ניתן למצוא דלתות מסוג זה. הן משוות לחלל מראה מעניין, יוקרתי ונוח. העיצוב והגודל שלהן משתנה בהתאם לצרכים של המבנה שבו הן הותקנו.