5 באפריל 2011

בנייה קלה

בנייה קלה מעץ

מאז ומתמיד שאפתי להתגורר בבית שלא יהיו מסביבו קירות מסיביים של בטון ופלדה. במרחבי העיר שבה גרתי לא היה ניתן למצוא כמעט בכלל מבנים שהוקמו באמצעות בנייה קלה. הרצון היה תמיד לגור בבית עץ איכותי ואסתטי שיהיה לא רק רחב ונוח דיו, אלא גם מאובזר במבני שירות נוספים מחומרים של בנייה קלה כמו: אלומיניום, זכוכית ועוד.

מרבית האנשים המתגוררים בארץ היו מעדיפים כי יהיה להם בית סטנדרטי, יציב וחזק עשוי בטון, מאשר בית שנבנה כולו מחומרים שלא כל כך נהוג להשתמש בהם מבחינת טרנד בארץ. הרצון לשבור את המוסכמות ולגור בבית החלומות מעץ שרציתי כל חיי, דרבן אותי להשיג את החלום בכל מחיר.

בנייה קלה בפשטות ויעילות

אף על פי הסטיגמה שיש על בנייה מעץ, קניתי מגרש לבנייה מחוץ לעיר. על המגרש עצמו הונחו היסודות לבנייה קלה. המטרה המרכזית הייתה לבנות בית עץ בן שתי קומות שיכלול בתוכו שישה חדרי שינה, סלון אחד, שני חדרי אמבטיה ושני חדרי שירותים. לצד כל אלו, היה מתוכנן מטבח גדול בקומה הראשונה ומטבחון שירות קטן בקומה השנייה. בנוסף, בקומה השנייה של הבית תוכננה מרפסת שמש גדולה. הבנייה כולה נעשתה במוצרי עץ אורן. שום דבר לא נפקד מבחינת הבנייה בעץ בבית. גם הרצפה הייתה מתוכננת כולה להיות ריצפת פרקט מעץ אלון. לאחר התכנון האדריכלי של הבית, החלו עבודות הבנייה.

היתרון בבנייה קלה בעץ היה כמובן העובדה שהבנייה הייתה מהירה ביותר ובאמת תוך זמן קצר הסתיימו העבודות והתחלתי לאכלס את הבית ברהיטים השונים. לאחר שעברתי לבית החלומות יחד עם משפחתי והתמקמנו בנחת, החלטנו כי שינויים הם דבר הכרחי, גם בבית חדש.

כמות התוספות והאפשרויות שנפתחו בפנינו בבנייה קלה היו רבות. הדבר הראשון אליו שאפנו היה כמובן לבנות בחצר הבית הרחבה פרגולה עצומה שתהיה עשויה גם היא עץ ומחוזקת על ידי עמודי אלומיניום קשיחים. בנוסף, היציאה מן הבית כללה מפלס קטן של עץ המוביל למספר מדרגות לחצר.

עם הזמן החלטנו לבנות מפלס גדול הרבה יותר שיהיה רחב ויהיה בו מקום לספסלי ישיבה ואף לנדנדה. המפלס עצמו השקיף על כל הרחבה הענקית של החצר.

בנייה קלה וחיסכון כספי

ההתרגלות לבית עץ שנבנה בבנייה קלה הייתה עבור כולנו מהירה וקלה. גילינו את יתרונות בית העץ הרבים שישנם ואת עלויות האחזקה השונות במהותן מעלויות האחזקה של דירה בבניין מבטון.

היתרון הגדול ביותר שהיה מבחינתי הוא העובדה כי עלויות בנייה קלה היו זולות ביותר, בהשוואה לקניית דירה רגילה והתחושה שאתה מגיע מידי יום לנופש בצימר ולא לביתך הרגיל והשגרתי.