12 בפברואר 2012

דלתות פנים


דלתות פנים והחלפתן

לקראת החגים המתקרבים החלטנו לעשות שינוי קוסמטי בחלל הדירה שלנו. מדובר בדירת ארבעה חדרים וההתלבטות על מה להשקיע דבר ראשון הייתה רבה. לאחר התייעצות עם חברים קרובים ובינינו לבין עצמנו, הגענו למסקנה כי הדבר החשוב ביותר שזקוק להחלפה ושינוי הוא דלתות פנים של הבית.


דלת הכניסה עמדה איתן מרגע שרכשנו את הדירה ולא מצאנו לנכון להחליפה. מדובר בדלת פלדה כבדה וגדולה, אשר סיפקה ועדיין מספקת ביטחון מלא. בנוסף, המראה שלה ממש כמו חדש ולכן לא היה טעם לעשות בה שינוי כלשהו. בניגוד לדלת הכניסה, דלתות פנים דרשו שינוי כולל והחלפה.

התייעצות עם מעצב לגבי החלפת דלתות פנים

על מנת להבין מה בדיוק סוג השינוי שהחלל נדרש לו מבחינת החלפת דלתות פנים, הזמנו מומחה לעיצוב שיחווה דעה ויוכל להמליץ לנו על השינוי הנכון. המומחה סקר את הדירה ואת החדרים השונים בה.

במצבן הנוכחי, כל דלתות הדירה, כולל זו של חדר השירות והאמבטיה היו מעץ מיושן שהיה אכול בקצותיו ואף סימני רקב קלים החלו פושים בו. המעצב הכריז מייד כי במצב הנוכחי, אם נחליט בכל זאת לא להחליף את כל הדלתות, יש סיכוי שלא תהיה ברירה משום שתהליך ההתיישנות שלהן כבר החל ומתקדם בקצב מואץ.

הוא הצביע בעיקר על דלת חדר האמבטיה עם סימני הריקבון והטחב ואמר שאין מנוס אלא מלבצע החלפת דלתות פנים. בתחילה חשבנו כי הוא ייעץ לנו להחליף רק חלק מן הדלתות, או שאם כבר יוחלפו, כולן יהיו באותו סוג חומר, סגנון עיצוב וצבע. כאשר פרש לפנינו המעצב את התכניות הסופיות שלו, הבנו כי הגישה שלו היא שונה לחלוטין.

לחדרי המגורים שאף אחד לא ישן בהם ושימוש בעיקר למשחק ופנאי, הוא המליץ להתקין דלתות פנים שיהיו דלתות הזזה מצד לצד בצע קרם ניטראלי. לדבריו מכיוון שלא היה שימוש רב בחדרים אלו, לא היה צורך ממשי בשימוש של פתיחת וסגירת הדלת בהם ללא הרף.

לכן דלתות ההזזה היו הפיתרון הטוב ביותר. לחדר השינה שלנו, הוא המליץ על התקנת דלת כבדה מעץ אלון, שתאפשר פרטיות מרבית ותשווה לחדר מראה מיוחד ואיכותי. לחדר האמבטיה, הוא המליץ לנו להתקין דלת מעץ עם ציפוי שימנע וידחה לחות ורטיבות. כך יכולנו להבטיח הגנה מלאה על הדלת ושמירה שלה לאורך זמן.

דלתות פנים והשתלבותן בחלל הפנים

בעקבות המלצת המעצב הזמנו והתקנו דלתות פנים אלו. ההחלטה להחליפן התבררה כחכמה וההחלטה לקחת מעצב פנים לצורך ייעוץ וסיוע התבררה כעוד יותר חכמה. הדלתות יצרו מראה חדשני ונעים הרבה יותר לדירה ולאחר ההשקעה הזו, היה לנו קל יותר להתאים את שאר העיצוב והשיפוץ בחדרים בדירה, לדלתות פנים שכבר הותקנו.