28 במרץ 2012

פרזול

פונקציונאליות פרזול

תחום הפרזול הוא מגוון ונוגע בקשת רחבה של תחומי חיים. החל מפרזול בסוסים שמטרתו להגן על טלפיו של הסוס ולשמור על בריאותן וכלה פרזול מוצרים מסוגים שונים ומשונים לצרכי החיים השונים. באמצעותו ניתן ליצור ולייצר רהיטים מסוגים וחומרים שונים.


הוא למעשה מאפשר ליצור יש מאין, מתוך החומרים את הכלים השימושים והנדרשים לחיים שלנו. באמצעותו אפשר להמציא דברים שלא חלמתם שיכולים להתגשם מתוך החומר. חברות רבות בשוק עוסקות בפרזול ולאחר מכן מציעות למכירה את התוצר שלהן.

פרזול מוצרים שונים

כאשר מדובר בהקמת או חידוש מבנה לצרכי מגורים או צרכים אחרים, יש צורך בעבודת פרזול שתאפשר למעשה הכנתם של מוצרים שונים שאמורים לתת למבנה את אפשרויות התפעול שלו.

פרזול ידיות למשל הוא חשוב מעין כמותו. מדובר בהכנת ידיות שונות לצורך התקנתן לדלתות. במידה ומדובר בבניין משרדי חשוב שיהיו ידיות נוחות וכבדות לצורך פתיחת הדלתות ומעבר ממשרד למשרד. קיימים סוגים שונים של ידיות לדלתות ופרזול מאפשר למעשה לשחק עם הצורות שלהן ולעצב אותן בהתאם להזמנת ודרישות הלקוח. לא רק ידיות נוצרות בפרזול, אלא גם מעצורים.

ניתן לבצע בפרזול התקנים נוספים ומיוחדים לדלתות המשרדים כמו למשל: צירי הזזה לדלתות הזזה. דלתות הזזה במשרדים הן לרוב מעץ או מתכת כבדה ולכן, על מנת לחסוך בהפעלת כוח רב לצורך פתיחתן, ציר ההזזה יקל על כך. פרזול וההתקנה שלו יאפשרו תנועה ותזוזה חלקה של הדלת, ללא צורך במאמץ רב.

אחד הדברים החשובים בכל דלת למטרות בטיחות הוא כמובן: מנעולים. בפרזול ניתן ליצור ולהכין מנעולים חזקים מסוגים שונים שימנעו כניסה של אורחים בלתי רצויים אל החלל. במידה ויש צורך בכך שהדלתות לא ייסגרו הלוך ושוב בין החללים, ניתן ליצור באמצעות פרזול גם מעצורים לדלתות.

פרזול מתחיל מהפריט הגדול והחשוב ביותר של הדלתות ועד לפריט הקטן שאנשים לא תמיד ישימו אליו. אפילו מזוזות להתקנה על הדלת נעשות פעמים רבות באמצעות פרזול.

לא רק אביזרים לבנייה נוצרים בפרזול, אלא גם רהיטים רבים לנוי. קיימות חברות שונות בשוק שמתעסקות בפרזול רהיטים. הן יוצרות רהיטים על פי הזמנות מיוחדות של לקוחות. בנוסף, הן יוצרות עשרות דגמים של רהיטים מסוגים שונים שניתן למכור ללקוחות שבאים להתעניין.

בחנויות אלו ניתן למצוא: כיסאות, שולחנות, בסיסים לסלון, שידות, מדפים ועוד. כולם נוצרו באמצעות עבודה מושקעת ומוקפדת.

פרזול – נוגע בכל תחומי החיים

ניתן לראות אם כן, כי פרזול נוגע לתחומי החיים השונים והרבים. באמצעותו ניתן גם ליצור סגנון של עיצוב מיוחד ושונה לרהיטים ולשאר השימושים השונים שלכם בבית או במשרד. הוא יוצר נופך אסתטי ומיוחד לכל חלל ומשרה אווירה נינוחה ונעימה על השוהים בו.